Türkiye’de pandemi ile geçen 2020 yılında internetten alışveriş yapanları sayısı 37,2 milyon oldu İngiltere merkezli global sosyal medya ajansı We Are Social’ın, Hootsuit ile birlikte yaptığı “Dijital 2021 Türkiye” araştırmasının sonuçları yayınlandı. İnternet kullanan 16-64 yaş aralığındaki kişilerin katıldığı araştırmaya göre, 2020 yılında bilgisayar sahipliği oranı yüzde 71,2 olurken, akıllı telefon kullanıcılarının oranı yüzde 97,2 ile rekor seviyeye ulaştı. Bilgisayar ve akıllı telefon kullanımın artması, internette geçirilen süreyi de uzattı. Türk insanının internette geçirdiği sürenin ortalaması 7 saat 57 dakika olarak tespit edildi. Online alışveriş verilerini de ortaya koyan araştırmaya göre, e-ticaret pazarı geçen yıl yüzde 43 büyürken, kişi başı online alışveriş miktarı 304 ABD doları olarak gerçekleşti. 2020 yılında internet kullanıcılarının yüzde 89’u ürün ya da hizmet almak için arama motorlarını kullandı; yüzde 89,5’i de online alışveriş sitelerini ziyaret etti. Bu arama ve ziyaretleri alışverişle sonlandıranların oranı ise yüzde 75’e ulaştı. Online Mağazaların Yeni Hedef Kitlesi Eskiden "çekingen" olarak tanımladıkları, muhafazakâr ve yeniliklere hemen cevap vermeyen 55 yaş üstü tüketici grubunun, Covid-19'un da zorlamasıyla internetten alışverişe başladığı görülmekte. E-ticaret ekositemine hızlı bir giriş yapan 55 yaş üstü, artık online mağazaların öncelikli hedef kitlesi haline geldi.” E- Ticarette Satışları Nasıl Artırabiliriz? E-ticarete giriş yapan girişimcilerin en çok sorduğu soru ise E-Ticarette satışların artırılma yöntemleri. Bu konu ile alakalı yöneltilen soruya 88 Medya Yönetim Kurulu başkanı Tolga Aksakal şu şekilde cevap verdi;
  • Doğru ‘’E-Ticaret’’ sitesi tasarımı
  • Rakip analizi
  • Web içeriklerinin özenle seçilmesi ve planlama
Cevabında başarıyı üç başlıkta toplayan 88 medya yönetim kurulu başkanı Tolga Aksakal bu çalışmaları sektöre hâkim doğru ajanslarla birlikte yapılması gerektiğini ifade ederek 88 medya bünyesinde ortaya konan ve başarıya ulaşan e ticaret sitelerini sıraladı.