Sosyal medyada ile ortaya çıkan özellikle son yıllarda insanlarda güçlü bir etki bırakan influencer marketing, markaların odağı haline geldi.

Günlük yaşamda internet alışkanlıklarının ve kullanımlarının artması ile kişilerin sosyal medya üzerinde geçirdikleri zamanda buna paralel olarak artış gösterdi .Sosyal medya kullanıcılarının etkileşim halinde olması insanların satın alma alışkanlıklarına elbette etkiledi. Daha önceden geleneksel yöntemlerle satın alma eylemi gerçekleştiren insanlar, satın aldıkları ürün ile ilgili mağazaya gidip satış temsilcisinin yorumlarına başvururken, artık internet üzerinden, daha önceden bu ürünü almış ve kullanmış kişilerin yorumlarına ve deneyimlerine erişerek alışveriş tercihlerini düzenlemekteler.

Bu deneyim ve yorumlara kullanıcıların en hızlı şekilde sosyal medya üzerinden eriştiğini fark eden firmalar artık reklam bütçelerinde Influencer kalemini eklemeye başladılar. Sosyal medya üzerinden kanaat önderleri olarak sosyal medya da yer edinmiş yüksek takipçi sayılarına sahip kişi veya hesapların, profil etkileşimleri ile markalar en uygun hedef kitlesine hızlıca ulaşmaktadır. Markalar ürünlerini tanıtmak ya da belli bir ürünü ön plana çıkartmak için bu kanaat önderleriyle pr şirketleri aracılığıyla çalışmalar düzenliyorlar.

Bu teknik, pazarlamada yapılan kulaktan kulağa pazarlama uygulaması gibi düşünülebilir. Sosyal medya fenomenleri olarak nitelenen bu kişiler kendi takipçilerine ulaşarak markayı anlatma ve ürünlerini ön plana çıkarmayı hedefler.

Büyük Markaların Influencer Marketing Örnekleri
Mercedes Benz markası sevimli Köpek Loki ile influencer marketing kampanyası oluşturdu. 2019 yılı itibariyle 2 milyonu aşkın takipçiye sahip olan Loki isimli sevimli köpek Mercedes Benz’in Influencer yüzü olarak kullanıldı.

Önce sahibi Kelly Lund kendi hesabında köpeği Loki’nin fotoğraflarını paylaşırken insanların yoğun ilgisi ve arkadaşlarının ısrarıyla hesabı Loki’ye devriyor. Kelly Lund tarafından yönetilen Loki profili ve Loki’nin doğadaki fotoğrafları insanlar tarafından büyük ilgi görüyor. İnsanların bu ilgisini fark eden Mercedes Benz firması 2016 yılında Loki ile bir reklam çalışması yaptı.

Markaların Influencer Seçerken Dikkat Ettikleri Noktalar

Marka ile Alakalı Profiller Seçmek
Bu kampanyanın doğru hedef kitleye ulaşmasını sağlar. Influencer olarak kullanılacak kişinin takipçi kitlesinin ürüne hitap etmesi gerekir. Bunu bağlayıcılık olarak nitelendirebiliriz. Hedef kitle ve ürün arasında bir bağlayıcılık varsa doğru hedef kitleye hitap edilir. O yüzden seçilen Influencer hedef kitlesi markanın hedef kitlesi ile benzer olmalıdır.

Hedef Kitleye Uygun Yüksek Erişim Sayısına Ulaşan Influencer ile Anlaşmak
Hedef kitlenin ürün tanıtımına en hızlı ve en kolay erişimi sağlayabilmesi için Influencer olarak kullanılan hesapların erişiminin kolay ve yüksek hesaplar olması gerekir. Erişim Influencer pazarlama da en önemli noktalardan biridir. Etkileşimi yüksek bir Influencer hesabı ile istenilen geri dönüşler alınabilir ama burada en önemli noktalardan biri ne kadar takipçisi olursa olsun bir influencer seçiminde etkileşim sayısının daha önemli olduğudur. Organik takipçisi bulunan bir instagram profilinin etkileşim sayısı yüksek olurken, takipçi satın alınan bir profilin etkileşim sayısı daha az olacaktır.

Influencer Marketing Nedir? Influencer Marketing Çalışması Nasıl Yapılır?

İnfluencer Marketing Nasıl Yapabilirim? İnfluencerlara Nasıl Ulaşabilirim?
Firmaların en çok merak ettiği konuların başında sosyal medya fenomenlerine nasıl ulaşabilirim sorusu gelmektedir. Bu konuda 88 medya pr hizmetleri kapsamında firmaların yanında. Bünyesinde barındırdığı kreatif ve dijital reklam hizmetleri, yayıncılık ve pr hizmetleriyle bütünleşik hizmet sunan reklam ve iletişim ajansı, 88 medyanın ortaya çıkardığı ‘’Plus Pr Project’’ alt hizmet markasıyla sahip oluğu yüzlerce fenomen (influencer) ile ürün ve hizmetlerinizi hedef kitlenize ulaştırır.